Der er fire skoler i Glostrup. Alle skoler er samlet under én administration og de ønskede at kommunikere at de er meget tæt forbundet i et tæt samarbejde. De ville gerne have en fælles visuel identitet og nyt brand og website for at tiltrække flere lærere og elever.
Det hele er en del af en stor 5-årig strategi skolen har. Deres mål med det er, at løfte niveauet for børnene i Glostrup og især give alle børn de samme muligheder til at drømme stort og række efter stjernerne – uanset social baggrund.
Min rolle
- Visuel identitet
- Webdesign
- Social Media
- Annoncer til tryk
- Animationer
Logoproces
Da jeg var ude på én af skolerne for at afholde workshop så jeg en stor illustration, de havde fået lavet i forbindelse med en strategi for skolen. Her så jeg de fire skoler, der hver havde sin egen arkitektur. Det ville jeg prøve at arbejde ind i logoet.
Project Outcome
Workshop findings
Efter en designworkshop kom vi frem til at nøgleordene, vi skulle arbejde ud fra var: FÆLLESSKAB med plads til alle, AMBITIØST og LEGENDE.
Resultat
Derefter udviklede jeg tre forskellige retninger på baggrund af design-workshoppens resultater. Jeg viser her den, de valgte og som det endte med at blive.
4 skoler
Grafisk fortolkning af hver skole
Symboliserer også klodser
Stramt og amitiøst
Navnetræk “omfavner” bomærket
Fællesskab
Positiv og glad kurve “bevægelse” i logoet
Stempel-følelse (kvalitet)
PRIMÆR LOGO
LOGO FOR HVER SKOLE – CIRKLEN FULDENDES
LOGOANIMATION
Logoanimation
Her har jeg prøvet at gøre logoet legende og let med fokus på at bygge sammen og understøtte med navnet, der kommer ind som en bue over skolerne.
FARVER
Mørk grøn
#00301F
Primær grøn
#32896A
Lys grøn
#C4DFCF
Mørk lilla
#2E082F
Primær lilla
#774278
Lys lilla
#E0D8E0
Primær gul
#F3AA29
Lys gul
#FBE6B0
Mørk sand
#F3F0EB
Lys sand
#E7E0D5
Annoncer til Instagram
Derudover lavede vi også to animerede annoncer til instagram, som skulle skabe fokus omkring det nye brand og tiltrække lærere.